UFO-szerű útakadály

2019.08.27. 20:36

Kihasználva az esőmentes, őszi napot, mászkáltam egyet Jyväskylä belvárosában. Korábban már láttam messziről, de ma le is fotóztam a nyár eleje óta a Művészeti múzeum előtt álló izét.

 

kepatmeretezes_hu_img_6984.JPG 

Valami gyári berendezés újragondolása ez a műalkotás, de nekem nagyon tetszik. Kicsit feldobja a szürke utcát, nálunk úgyis ritkán látni a Napot ősztől tavaszig.

 

kepatmeretezes_hu_img_6986.JPG 

A fém Nap a Local Polyp nevet kapta alkotóitól. Jonna Suurhasko és Jukka Silokunnas Jyväskylä város és a Kangas városrészben épülő lakóövezet beruházójának segítségével valósította meg a tervét.

 

kepatmeretezes_hu_img_6983.JPG 

A textilipari monstrumot pár éve találták a földben, az épülő lakóövezetben, ahol korábban gyár működött. Volt riadalom, mert először azt hitték, bombára bukkantak. A félelem nem volt alaptalan, mert a Téli háború idején, 1939. december 29-én épp Kangas városrészt érte szovjet bombatámadás. Az ipartelep volt a célpont.

 

kepatmeretezes_hu_img_6977.JPG 

Az egyébként kissé szürke utcaképet tényleg feldobja a sárga gömb. Igaz, néha jön erre valami menő, piros autó is, de a zsúfolt bicikliparkoló szintén érdekes látvány.

 

kepatmeretezes_hu_sargagombtaxinj.jpg 

Művészkedtem egy kicsit egy képszerkesztő programmal. Ez lett a sárga gömbből.

A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenfinnben.blog.hu/api/trackback/id/tr8115027316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása