Kimoderált a Facebook

2019.06.11. 10:39

A közelmúltban írtam egy bejegyzést erre a blogra Brüsszeli arisztokrácia magas lovon címmel. Megosztottam a Facebook oldalamon és még néhány csoportban, ahol tag vagyok. A Facebook két nap elteltével mindenhonnan törölte a következő megjegyzéssel: „Ez a bejegyzés nem felel meg közösségi alapelveinknek…” Az írás Schillinger Gyula (1888-1930) grafikusról szólt, akinek a rajzait egy finn újság 1913-as példányaiban találtam meg.

kimoderalva03.jpg 

Belátom, a bejegyzés címadása kissé provokatív lehetett, bár senkiről semmi rosszat nem állított. A rajz, amire utalt, egy karikatúra, amit Schillinger Gyula készített a belga fővárosban, ahol szobrászatot tanult. Nem tudom, ma már kit sértett ez meg. Volt még egy zsidó családot ábrázoló mű is, ami necces lehetett. Szerintem ez sem volt botrányos.

 

sch_muncheni_csalad.jpg

Ez a rajz lehetett a probléma, vagy valami más? 

 

Nem néztem alaposan utána, hogy miképp lehetett volna a Facebook moderátorát figyelmeztetni a tévedésére. A Facebookon a saját oldalamon és a csoportokban körülbelül száz ember láthatta ezt az írást. Mivel az Index kitette az i2-re, ötezernél több megtekintés volt rajta. Vagyis a Facebook tiltása nem volt nagy érvágás, mégis bosszantó egy csöppet.

kimoderalva05.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenfinnben.blog.hu/api/trackback/id/tr3614888434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása